Thursday, February 15, 2007

Aidil Adha

Sambutan

Sambutan aidil adha pada tahun ini tidak semeriah mana. Masa hari tu, suamiku demam teruk sejak seminggu yang lalu di tambah pula dengan kakinya kena gout. Jadi pada hari raya tersebut aku masak nasik beriyani dan nasi impit dengan kuah kacang dan lodeh. Tiada rendang kerana nak beli serai terpaksa ke bandar. Suami dan anak-anak tak ke masjid hari itu, mereka bersolat sunat aidiladha di rumah.
Aku cuma beraya di rumah Hasmilah. Tiada mood untuk beraya.

Cuaca

Cuaca pula semakin sejuk. Hujan seakan-akan tidak mahu berhenti, walaupun tidak berapa lehbat angin sangat kuat. Kadang-kadang rasa badan kita melayang di tiup angin. Matahari, jarang sekali bersinar. Suasana kelihatan mendung saja.

Sambutan di MRC

Seminggu lepas Aidil Adha, baru sambutan di buat di MRC. Kali ini tak berapa ramai yg hadir. Sebelum jamuan, di adakan ceramah agama dari Ustaz Alfino dari MSD (aku rasa macam kenal saja ustaz ni, dia pernah mengajar di Lembah Keramat 2 dulu). Aku di tugaskan memasak MEE Hoon goreng oleh Marjan. Jadi aku tak bawa kuih pada hari tu. Juadah pada hari tu ialah nasi baryani kambing dengan ayam goreng. (Dengar kata kambing yang di masak ada yang sponser)

No comments: