Wednesday, June 21, 2006

Bertolak ke England

26 November, 2005

Bertolak dari Tangkak

Aku sekeluarga bertolak dari rumah lebih kurang pukul 11.00 pagi. Aku dan anak-anak naik van Ela manakala Suamiku naik Pikap Sidik sebab banyak barang yang nak di bawa. Sampai KLIA lebih kurang pukul 1.30. Solat Zuhur/ Asar di masjid KLIA. Lepas tu cek in, dalam pukul 3.00 petang. Nasib baik tak ramai orang. So kami melepak kat KLIA hingga pukul 11.00 malam. Dalam pukul 8.00 malam adik beradik dari kampung sampai sebab nak ucapkan selamat jalan. Ina, Kak Pai, Kak Aza, Sidik, Kak cik, Adan, Ella, Kak Lang, Abg Shukur dan keluarga masing-masing hadir. Masa tu aku tak da le sedih sangat. Tapi bila nak berpisah tu, terasa syahdu sikit. Hambali nangis. Mizi lagi teruk, nangis . Atul, Iyah semua nangis. Sedih..sedih..


Dalam Kapalterbang

Masuk kapal terbang masa tu dalam pukul 11.50. Kapal terbang MAS akan bawa kami dari KL ke Amsterdam. Masa tu memang dah letih sangat. Bayangkan lah dari pagi melepak kat KLIA. Dalam kapal terbang selepas kapal terpang berlepas, kami semua tido.. tapi tak le boleh tido nyenyak macam kat rumah, sebab asyik kena kejut dengan paramugari bila mereka hantar makanan.

27 November 2005

Transit di Amsterdam

Sampai Amsterdam masa tu dalam pukul 10 pagi (12 jam). Transit lebih kurang 4 jam kat airport Amsterdam, barulah naik kapal terbang KM ke Birmingham. Masa ni tak berapa lama dalam 45 minit dah sampai. Sampai aje, terasa sejuk menyucuk tulang. Aku tak pakai baju sejuk tebal, cuma pakai jeket nipis dari Malaysia aje. Nasib baik masa kat air port, dia tak cek sangat. Semua barang yang kami bawa lepas.

Sampai Birmingham

Tunggu kawan-kawan jemput dalam setengah jam. Pukul 1.00 tengahari mereka sampai. Masa tu dia orang bawa dua kereta satu van. Nasib baik muat, tu pun iyah kena duduk kat kaki sebab takut kena saman sebab bawa lebih penumpang. Aku naik kereta Suhaimi masa tu. Dia bawa terus ke rumah Rizal di Foleshill. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik.

Photobucket - Video and Image Hosting


Beli Barang Keperluan

Selepas makan tengahari dan solat zohor, aku dan suami di bawa oleh Suhaimi ke Tesco untuk beli barang-barang keperluan untuk malam nanti. Yang pentingnya Duvet sebab cuaca sangat sejuk serta makanan keperluan untuk malam nanti. Aku dah mula mengelatuk kesejukkan. Nasib baik kawan-kawan bagi baju sejuk untuk di pakai. Kalau tidak tak tahu lah macamana.

Masuk Rumah Sewa

Selepas habis membeli belah, kami semua dibawa ke rumah sewa kami di Holbrook. Rumah ni kami suruh Rizal dan Suhaimi cari, sebelum kami sampai dulu. Sewa rumah ni 400 pound sebulan. Ni lah aje rumah yang mereka dapat buat masa ni . Jadi masa kami sampai, rumah ni baru siap di renovet. Cat pun belum berapa kering. Tuan rumahnya Pakistan peramah orangnya. Masuk aje rumah jumpa dapur dulu, baru ruang tamu. Bilik semua di tingkat atas. Ada 4 bilik kesemuanya termasuk satu bilik di atik. Alhamdulillah lah ada tempat berteduh untuk malam ni. Syukur banyak-banyak pada Allah.

No comments: