Friday, June 30, 2006

Pergi Leeds

Salina Hj Zainol

Kami bercadang nak pergi Leeds ni memang dah lama, sejak datang sini lagi. Sebabnya untuk jumpa kawan lama aku Salina Hj Zainol (pensyarah Universiti Malaya). Salina dengan aku dulu memang best friend masa kat UM dulu. Kami satu kolej dan ambil juusan yang sama iaitu sejarah. Sebelum aku datang sini dulu, aku dapat tahu dia kat sini, so kami pun berbalas-balas email lah dan dia ada kirim beberapa barang sebelum aku datang hari tu.

Tapi dah dekat empat bulan, barang yang dia kirim tak dapat nak dihantar. Jadi bila cuti sekolah ni, aku bercadang nak pergi ziarah dia sekali di sana. Lagipun masa ni kami pun dah ada kereta dan cadang nak cuba jalan agak jauh sedikit.

Tom Tom

Sebelum aku ke Leeds, kami ada membeli Tom Tom atau panduan jalan menggunakan setelit yang boleh di install dalam telefon bimbit. Jadi ini agak mudah bagi kami untuk ke mana-mana sebab Tom tom ni akan beri panduan dengan jelas destinasi yang hendak kami tuju.

Bertolak ke Leeds

Kami bertolak lebih kurang pukul 8.30 pagi dari Churchill Avenue, dan menaiki motorway M1 (highway dari sebelah timur). Perjalanan agak lancar, cuma cuaca agak lembab sebab hujan renyai turun sepanjang jalan. Motorwaynya agak lebar iaitu ada 4 lane semuanya. Kami sampai ke Leeds lebih kurang pukul 11.00 pagi. Alhamdulillah tak ada bermasalah.

Bertolak Balik

Kami menghabiskan masa di rumah nya sehinggap pukul 4.30 petang. Bermacam-macam juadah yang dihidangkan untuk kami hari tu. Soto, nasi lemak, karipap dan lain-lain. Sebelum bertolak balik, aku sempat membeli barang-barang Malaysia di kedai Thai-Phil di Leeds (tidak jauh dari rumah Salina). sempat lagi bergambar di depan kedai tersebut. Kami sampai ke rumah lebih kurang pukul 7.00 petang.

Gambar-gambar boleh klik di http://suzanamanan.blogspot.com

No comments: