Sunday, June 25, 2006

Rumah di Churchill Avenue Foleshill

1 Februari, 2006

Rumah yang selesa

Rumah ni memang selesa. Ruang tamu dan ruang makannya besar. Master bedroom pun agak besar dan selesa. Jadi kesimpulannya, kami membuat keputusan yang betul berpindah di rumah ni. selain dari itu, rumah ni lengkap dengan perabot. Jadi semua barang boleh disusun dengan baik. Cuma yang tak ada ialah mesin basuh. Jadi kebetulan masa aku pindah, Nizam pun nak balik Malaysia. Jadi dia beri mesin basuh dia pada kami. Alhamdulillah..rezeki. Selain dari itu, rumah ni ada garden di belakang rumah. Jadi adalah tempat untuk anak-anak aku bermain nanti.

Kemudahan Yang Ada

Rumah ni terletak dekat dengan bandar Foleshill. Senang nak beli ayam dan daging halal sebab kedainya dekat. Depan rumah pula ada kedai runcit. Sekolah Holbrook dekat saja dan anak-anak pergi sekolah boleh jalan kaki saja. Kemudahan lain yang ada ialah surau. Jadi suami dan anak-anak boleh solat berjemaah di surau. Aku rasa beruntung juga dapat rumah ni kemudahannya jauh lebih baik dari rumah di Holbrook dulu walaupun sewanya sama harga.

Jiran-jiran

Kawasan ni memang kawasan Asian tinggal. Kebanyakkan jiran aku terdiri dari orang-orang Asia. Misalnya sebelah kanan orang dari Gujerat dan sebelah kiri dari Pakistan. Depan rumah pulak orang Somalia. Mereka semua baik-baik belaka. Ramai juga orang Melayu yang tinggal kawasan ni, misalnya Rizal, Abang Fendi, Wahab, Kamal , Wan Shah, Rano, Kak Sarimah dan Suhaimi. Pendek kata kawasan Foleshill ni macam mini Asia lah.

Gambar-gambar boleh klik di http://suzanamanan.blogspot.com

No comments: